- MINDEN NÁLUNK VÉGZETT MUNKA UTÁN KÉRÉSRE KIFERTŐTLENÍTJÜK AZ AUTÓT!
Nyáron nélkülözhetetlen kelléke az autónak a klíma berendezés. Nézzük, mit kell róla tudni a felhasználónak. Az első kérdés ami felmerül: milyen karbantartást igényel? Minden évben javasolt a pollenszűrő cseréje és a csere után az utastér fertőtlenítése (ez nálunk ózongenerátorral történik) ami segít az egészségünk megőrzésében, megakadályozza a baktériumok elszaporodását. Téli időszakban semmi dolgunk nincsen attól az egy apró dologtól eltekintve, hogy időközönként (hetente-kéthetente) bekapcsoljuk a klímát és járassuk 5 percet. Ilyenkor a rendszeren belül lévő gáz körbe viszi az olajat, ami segít a tömítések állagának megóvásában és megakadályozza a kiszáradásukat. Ilyen módon megakadályozhatjuk, hogy a gáz elszökjön a rendszerből. Télen, ha nem indul el a klíma még nem kell pánikba esni és szervizbe rohanni, ugyanis 5C’ alatt nem kapcsol be a szerkezet, ebben az esetben egy fűtött garázsban tudjuk magunkat megnyugtatni és megbizonyosodni készülékünk hibátlan működéséről.
Az évenkénti karbantartáson túl még figyelmet kell fordítani a leggyakoribb meghibásodások okára: a koszos kondenzátor, azaz külső hűtőradiátor okozta problémákra.
Nézzük meg mi történik amikor elkoszolódik a kondenzátor: Azt kell tudnunk a klímáról, hogy egy körfolyamatról beszélünk. Ez azt jelenti, hogy amikor a karosszérián belül hideg keletkezik, kívül a radiátorban az ellentéte, azaz meleg keletkezik. Amennyiben a külső radiátorban keletkezett hőmennyiséget a ventilátorok nem tudják elvezetni, onnantól kezdve gyengül a klímánk hatásfoka, valamint a nyomásértékek nagy mértékben megváltozhatnak. Egy normálisan működő klímában a kompresszor 10-15 bar nyomást állít elő. Egy elkoszolódott hűtőnél ez a nyomásérték felmehet akár 25-30 bar-ig is. A kompresszort nem úgy tervezték, hogy ilyen körülmények között dolgozzon. Ez oda vezet, hogy nagy mértékben kopik a kompresszor belseje, a kopásból eredő leváló alumínium darabok pedig a kompresszor „besüléséhez” vezetnek. A visszafordíthatatlan folyamatot meg lehet előzni ha a szakszervizben időben érzékelik a megváltozott nyomásértékeket és megszüntetik a hűtőben keletkezett változásokat. Ezért fontos a klímaberendezést évente legalább 1x szakemberrel megvizsgáltatni. A galériában megtekinthetik milyen mértékig tud elkoszolódni a hűtő. Ezen egy külső gőzborotvával való tisztítás általában nem segít, csakis a szétszerelés utáni kefével való takarítás és gőzborotválás.
MŰHELYTITKOK
Tolatóradar vs. Tolatókamera: Előnyei és Hátrányai
2023.09.26Csak immobiliserrel és riasztóval biztonságos a kulcs nélküli nyitás és indítás az autóban!
2017.09.30Autóvillamossági szerelőt keresünk autóriasztó beszereléséhez
2016.02.07Rákospalotai műhelyembe keresem azt a megbízható, önállóan dolgozni tudó, autóriasztó beszerelésében tapasztalt villamossági szerelőt, vagy elektronikai műszerészt, aki szereti a változatos munkavégzést, nem riad meg a kihívásoktól. Azonnali kezdési lehetőséggel. Fizetés szaktudás és megegyezés szerint.