• MINDEN NÁLUNK VÉGZETT MUNKA UTÁN KÉRÉSRE KIFERTŐTLENÍTJÜK AZ AUTÓT!

Autóriasztó beszerelés

 

Cégünk több mint 12 éve foglalkozik autóriasztó beszereléssel, jómagam pedig már lassan 20 éve szerelek autóriasztót. Most az elmúlt 20 évben szerzett személyes tapasztalataimat szeretném megosztani. A '90-es években kezdődött Magyarországon az autóriasztók elterjedése. Rengeteg házi készítésű riasztóval találkoztam ebben az időben. Az autók sem voltak még telepakolva elektronikákkal. Sokkal egyszerűbb volt minden. Az első riasztókat egy rejtett kapcsolóval lehetett bekapcsolni az utastéren belül, majd kb. fél percen belül élesedett be a riasztó. Amikor a tulajdonos ki akarta kapcsolni a riasztót, kinyitotta az ajtót, egy késleltetett elektronika révén fél perc állt rendelkezésére hogy kikapcsolja. Amennyiben a rejtett kapcsoló (amiről csak a tulajdonos tudott) nem lett kikapcsolva, a riasztó megszólalt. Ebben az időben még nem sziréna, hanem a duda szagatott hangja jelezte a riasztást. Ezeket a készülékeket még a motortérben helyezték el és a vezetékeket, amelyek az autóra csatlakoztak a legritkább esetben forrasztották le a szerelők. 

Néhány év múlva az igények változásával és az elektronika fejlődésével megjelentek a távirányítós riasztók. Az első ilyen riasztó amit beszereltem rendkívül egyszerű volt. Csak az akkumulátor pozitív és negatív sarujára kellett rákötni. A működési elve a következő: Ha a riasztó készülék az akkumulátorban feszültségesést érzékelt, a készülék megszólalt. Tehát a beszerelőnek csupán annyi dolga volt, hogy a belső világítás lámpájára rácsatlakozzon az összes nyílászáró érzékelőjével.

Az autók elektromos felszereltsége még hagyott némi kívánnivalót maga után, viszont megjelent a központizár és az elektromos ablakemelő az autókban. A távirányítós autóriasztók gyártói erre reagálva bővítették a riasztók szolgáltatásait. Ilyenek, mint az irányjelzők villogtatása, a központi zár vezérlése, valamint a beépített motortiltás funkció. Az egyik tévhit ekkor keletkezett a riasztókkal kapcsolatban, miszerint ha rövidre zárjuk az index izzóját, abban a pillanatban kikapcsol a készülék. De a riasztó külön biztosítékkal volt ellátva, és csak az autó villogása maradt abba, a többi funkciója tovább élt. Ezekben a készülékekben a riasztóba épített relé, ami az indítás tiltást vezérelte, elég gyenge minőségű volt. Ebből adódóan rengeteg meghibásodás történt, ami miatt az autó nem indult,részben a nyitott reléknek köszönhetően, valamint a beszerelők hanyagságából, akik nem forrasztották le a vezetékeket. A későbbiekben ha az autó elromlott akkor is a riasztót hibáztatták, ha más okozta a problémát. 

Folyt. köv....