- MINDEN NÁLUNK VÉGZETT MUNKA UTÁN KÉRÉSRE KIFERTŐTLENÍTJÜK AZ AUTÓT!
Ülésfűtés javítás
Ülésfűtés javítás a legtöbb autótípusba bőr üléstől a plüss kárpitig!
A mai napon egy bosszantó hibának a javítását fogom leírni. Ez pedig az ülés fűtés javítása lesz egy Citroen C4 bőrös, háttámlamonitoros, motoros mozgatású ülésnél.
Hogyan kezdjünk hozzá egy ilyen művelethez:
Az első lépés az ülés kiszerelése, ez nem túl bonyolult feladat tekintve, hogy csak négy csavar rögzíti a karosszériához: kettő elöl, kettő hátul. A motoros ülésnél nem lehet levenni az akkumulátor sarut, mert akkor nem tudjuk mozgatni az ülést, márpedig ez elengedhetetlen az ülésfűtés javításánál, hogy kiszereljük az ülést. Arra azért gondosan figyeljünk oda, hogy amikor kivettük a csavarokat amik az ülést tartották, beállítottuk az üléssínt a legoptimálisabb pozícióba, utána mindenféleképpen vegyük le az akkumulátor saruját és csak ezután húzzuk szét az ülés elektromos csatlakozását.
Az ülés kivételénél figyeljünk az ajtó kárpitra és a B oszlop borítására!
Kint van az ülésünk végre jöhet a szétszerelés:
A fejtámla eltávolítása nem jelent kihívást, de a háttámla paneljének már vannak trükkjei.
Az első ilyen trükk, hogy melyik oldalon álljak neki a bontásnak? Elárulom, a tetején kell kezdeni mégpedig oly módon, hogy a monitort kihajlítjuk a képen látható pozícióba:
Majd ezután egy hosszú csavarhúzóval benyúlunk jobb és bal oldalt a műanyag burkolat mellett és kipattintjuk a biztosító füleket ami a háttámlát rögzíti. Lefelé haladva találkozunk még kettő ilyen füllel.
Lent van a támla, így már hozzáférünk az ülésfűtés elektronikájához, ami a háttámla aljában látható a kép jobb oldalán:
Három csatlakozó megy az ülésfűtés elektronikájára, ebből az egyik a háttámlába, a másik az ülőrészbe, a harmadik pedig a bemenő áram és a kapcsoló csatlakozója. Kimértem a fűtőlapok ellenállását és a háttámla fűtőlapjában szakadást mértem. Ezért ezt kezdtem szétszedni. Az ülő részen nincs semmi dolgom. A háttámla leszereléséhez már csak pár apróságot kell eltávolítani, ilyen a könyöktámasz, ami szintén a fenti képen látható, hogy hogyan van rögzítve és a fejtámla tartó része ami a lenti képen látható:
Lent van a háttámla bőrkárpittal bevont szivacs része:
A szivacs és a bőrkárpit között helyezkedik el az ülésfűtés fűtőlapja. Szétszedem és feltárul előttem a hiba oka: egy szakadás a fűtőszálban, amit egy egyszerű forrasztópákával meg is tudtam forrasztani. Multiméterrel újra lepróbálom és igen, nincs benne szakadás.
Ezek után már nincs is más dolgom csak összeszerelni az ülést és visszarakni a helyére. A visszarakásnál előbb az ülés csatlakozóját rakom össze és csak utána rakom vissza az akkumulátor saruját, így elkerülhetem a hibakódok bekerülését a hibatárolóba.
Jöhet a próba: beindítom az autót és egy perc elteltével kellemes meleg járja át a testem hátsó részét.
MŰHELYTITKOK
Tolatóradar vs. Tolatókamera: Előnyei és Hátrányai
2023.09.26Csak immobiliserrel és riasztóval biztonságos a kulcs nélküli nyitás és indítás az autóban!
2017.09.30Autóvillamossági szerelőt keresünk autóriasztó beszereléséhez
2016.02.07Rákospalotai műhelyembe keresem azt a megbízható, önállóan dolgozni tudó, autóriasztó beszerelésében tapasztalt villamossági szerelőt, vagy elektronikai műszerészt, aki szereti a változatos munkavégzést, nem riad meg a kihívásoktól. Azonnali kezdési lehetőséggel. Fizetés szaktudás és megegyezés szerint.